Kravhantering blir verkligt effektivt först när alla i ett projekt förstår hur det fungerar och varför det är viktigt.

Ett väldigt bra sätt att få en gemensam bild och samtidigt ta ett steg i kompetensutvecklingen är att gå en av våra kurser. Boka den till ert företag eller håll utkik i kalendern efter allmänna tillfällen. För en riktigt snabb kompetensboost, boka en av våra uppskattade föreläsningar.

Kommande

Detta är våra fasta kurser som du kan boka platser till. Välj helt enkelt den kurs där tid och plats passar dig bäst.

Mastering the Requirements Process

26 sep
Ska du bara gå en enda kurs i kravhantering/business analysis i ditt yrkesliv så ska du gå den här. Suzanne Robertson är känd för sina pedagogiska kurser, sitt sätt att lära ut och för att vara en exceptionell kommunikatör. Ta chansen att lära dig kommunicera på riktigt med såväl intressenter som utvecklingsteam – så pass väl att de mer än gärna kommer på dina möten och workshops.

Mastering the Requirements Process är en tre dagar lång kurs som lär ut kravhantering på riktigt, vare sig du jobbar agilt, traditionellt eller med upphandling, förmedlat av en kursledare i världsklass.

Modern Kravhantering, 4h

4 okt
Vi tycker att modern kravhantering är bland det viktigaste som finns. Men vi vet också att tid är nästan ännu viktigare. De flesta kurser i kravhantering som finns idag är två dagar långa och det är svårt att komma loss, trots att det är otroligt viktigt att lära sig.

Kvantifiering av mål och krav, 4h

15 nov
Ofta ser man uttryck som ”bättre prestanda”, ”högre användbarhet” eller ”mer flexibilitet”. Tyvärr räcker inte den här typen av formuleringar när man ska utveckla och sedan utvärdera en produkts värden och egenskaper. I den här kursen får du lära dig hur man gör krav mätbara så att de blir tydliga och kan följas upp.

Fritt bokningsbara

Dessa föreläsningar och workshops kan du boka in till ditt företag när det passar er. Passar perfekt till en utvecklande kick-off!

Lös rätt problem!

Glöm Scrum, Xp, RUP, V-modellen och UML för en stund. Det är alldeles för lätt att fokusera på hur man arbetar med kravhantering, utan att riktigt tänka på varför man borde göra det. Varför startar...

Att jämföra äpplen med päron

Man brukar ofta höra att man inte ska jämföra äpplen och päron. Även i kravhanteringssammanhang är detta ett vanligt uttryck. Vi tycker att det är helt fel. Det går alldeles utmärkt. Däremot...

Hur kul är det på en skala?

Hur ofta ser man inte uttryck som ”bättre prestanda”, ”högre användbarhet” eller ”mer flexibilitet”? Fina ord som inte betyder någonting. Vi kallar det för management bullshit. En bilhandlare som påstår...